Betalsätt\r\nI samarbete med Klarna erbjuder vi flera flexibla betalningsalternativ. Fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning, direktbetalning samt Swishbetalning. Nedan kan ni läsa om vad som gäller för respektive betalsätt.\r\n
Faktura\r\nNär du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning. Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid från fakturadatum. Ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas till dig med e-post i samband med att ordern skickas från vårt lager. En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.\r\n
Betala direkt\r\nMed Klarnas Betala direkt kan du genomföra en betalning från ditt bankkonto. Om du tidigare registrerat ditt bankkonto för direktbetalning via Klarnas kundportal eller i samband med ett köp, så räcker det att du godkänner betalningen med Mobilt BankID. Har du ännu inte registrerat dig för direktbetalning så kan du göra det med några enkla steg och bekräfta med Mobilt BankID. Vi delar aldrig dina bankuppgifter med någon förutom din bank.\r\n
Delbetalning\r\nDetta är betalsättet för dig som vill dela upp din betalning över en kortare period. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna Konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.\r\n
Kortbetalning\r\nSäker kortbetalning med VISA och Mastercard\/Eurocard samt American Express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är PCI-DSS certifierade och garanterar snabb och säker betalning.\r\n
Orderbekräftelse\r\nNär du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din mejl. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi er kontakta oss, då det kan betyda att du skrivit in fel e-postadress. När dina varor är packade skickas en bekräftelse via e-post. Du får sedan ett sms när paketet finns att hämtas på utdelningsstället.\r\n
Personuppgifter\r\nKundnummer erhålles vid första köptillfället. Dina lämnade uppgifter (personnummer, namn, adress, tel o s v) lagras i NSGKs kundregister. Uppgifterna skyddas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och lämnas aldrig ut till tredje part. Dina uppgifter används endast av NSGK för att underlätta vår kundkontakt.\r\n
Paket som inte hämtas ut\r\nHar du ett levererat paket som du inte hämtat ut skickas det tillbaka till oss efter 7-dagar. Om vi får tillbaka paket som ej blivit utlösta, förbehåller sig NSGK rätten att debitera kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnader (fn 250 SEK). Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.\r\n
Reklamationer\r\nÄr levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Om du inte har möjlighet att komma till någon av våra butiker ber vi dig först maila in ditt ärende på shop@nsgk.se Vår kundtjänst kommer sedan återkomma till dig för vidare åtgärd i ärendet. Kvittot är ditt garantibevis. Garantin omfattar ej transportkostnader. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.\r\n
Övrigt\r\nVi följer konsumentverkets regler för e-handel och returer. Man måste vara över 18 år för att handla av oss. Alla priser är inkl. moms. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella pris och korrekturfel. Av tekniska skäl kan färgerna på hemsidan avvika något från verkligheten.\r\nAll text och alla bilder på Norrköping Söderköping Golfklubbs Webbshop tillhör Norrköping Söderköping Golfklubb och får inte laddas ner till en enskild eller offentlig dator för privat eller kommersiellt bruk utan tillstånd.\r\n
Säte\r\nNSGK Drift AB\r\nOrg.nr 556577-1218\r\nAlsätersvägen 40\r\n60597 Norrköping\r\n\r\n
Leverans\r\n
Till serviceställe\r\nVi skickar endast varor inom Sverige. Det är fraktfritt till serviceställe om du beställer varor för mer än 1000 SEK. Frakten är 99 SEK för orders under 1000 SEK.\r\n
DHL Servicepoint\r\nDHL Servicepoint innebär att du hämtar paketet på ditt närmaste serviceställe. Sms-avisering skickas ut så snart paketet finns att hämtas. Har du inte angett ett korrekt mobilnummer vid beställningen så får du en pappersavi i brevlådan några dagar senare. Vid uthämtning skall giltig legitimation uppvisas. Hämtas paketet av ombud krävs uppvisande av såväl din som ombudets giltiga legitimation.\r\n
Sök fram din närmaste DHL Servicepoint här: https:\/\/fspa.dhl.com\/LocatorWeb\/\r\n
Leveranstider\r\nLeveranstiden är vanligtvis 2-5 arbetsdagar inom Sverige. Om varan du beställt är en beställningsvara är leveranstiden ca 14 dagar.\r\n\r\n
Byten och Returer\r\n
Ångerrätt\r\nDu som konsument har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom en period av 14 dagar från det att du mottagit varan. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkterna, inklusive originalförpackning, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa produktens art, egenskaper och funktion. För att tillämpa ångerrätten får du gärna fylla i vårt digitala formulär som du hittar här eller Konsumentverkets ångerblankett som du hittar här. När du meddelat oss att du önskar nyttja ångerrätten har du 14 dagar på dig att returnera varan.\r\n
30-dagars öppet köp\r\nDu har full returrätt inom 30 dagar från att du har fått varan. Du kan välja att byta till annan vara eller få pengarna tillbaka. Du väljer själv ifall du önskar att returnera din vara i butik eller skicka in din produkt. Om du vill skicka in din retur ber vi dig först kontakta oss på shop@nsgk.se så ordnar vi med returhandlingar till dig. Returfrakten kostar 99 kr och den summan dras av från varuvärdet när vi betalar tillbaka pengar till dig. En vara som skickas tillbaka måste vara oanvänd och förpackad i originalförpackningen. Etiketter skall sitta kvar på klädesplagg. Försändelsen skall emballeras väl och tänk på att du som kund är ansvarig för returen så spara gärna inlämningskvittot från postombudet. Det är inte tillåtet att sätta en fraktsedel direkt på originalkartongen på tex skor, den blir då skadad och vi kan ej godkänna returen.\r\n
Retur av webborder\r\nIbland blir det inte riktigt som man har tänkt sig och då går det självklart bra att returnera varan till oss. Kontakta oss då på shop@nsgk.se så ordnar vi med returhandlingar till dig. Hanteringen av en retur kan ta upp till 15 dagar. Returfrakten kostar 99 kr och den summan dras av från varuvärdet när vi betalar tillbaka pengarna till dig. Försändelsen skall emballeras väl och tänk på att du som kund är ansvarig för returen så spara gärna inlämningskvittot från postombudet.\r\n
Det går också bra att returnera varan i någon av våra butiker utan extra kostnad.\r\n
Vill du byta en vara?\r\nLägg i så fall en ny order direkt på sidan och skicka tillbaka den gamla, så slipper du ledtider i processen.\r\n
Har du några frågor är du alltid välkommen att höra av dig till oss på shop@nsgk.se\r\n
Återbetalning vid faktura\r\nSå fort som din retur har nått oss och vi har hanterat den så kontaktas Klarna för en kreditering av det berörda beloppet. Har du valt Klarnafaktura som betalning så kommer du få en återbetalning till samma konto som du betalde din faktura ifrån. Har du inte hunnit att betala din faktura än eller pausat den så kommer du få en ny uppdaterat faktura mejlad till dig när vi har hanterat returen. Du som kund är alltid ansvarig för att betala fakturan inom förfallodatum. Annars kommer Klarna att debitera dig en påminnelseavgift.\r\n
Återbetalning vid kortköp eller banköverföring\r\nSå fort som din retur har nått oss och vi har hanterat den så kontaktas Klarna för en kreditering av det berörda beloppet. Har du betalt din order med kort eller banköverföring så återbetalas pengarna till samma konto inom ett par dagar. Du får ett mejl ifrån oss så snart som vår returavdelning hanterat din retur.\r\n
Reklamationer\r\nÄr levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Om du inte har möjlighet att besöka något av våra varuhus ber vi dig först maila oss på shop@nsgk.se. Vår kundtjänst kommer sedan återkomma till dig för vidare åtgärd i ärendet. Kvittot är ditt garantibevis. Garantin omfattar ej transportkostnader. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.\r\n
Returadress\r\nNSGK Drift AB\r\nAlsätersvägen 40\r\n605 97 Norrköping\r\n\r\n
Övrigt\r\n
Medlemskap\r\nAlla medlemskap är aktiva t.o.m. 31 december innevarande år om annat ej anges på artikeln. Före avslut erbjuds innehavaren automatiskt förlängning av medlemskapet till följande år.\r\nValidering av genomfört köp av medlemskap sker genom en mailbekräftelse när ditt Golf-ID är aktiverat. Du kan också se ditt aktiva medlemskap via inloggning på \”Min Golf\” på golf.se”,
“_text”: “field_5d9de62d366cd”,
“block-bg”: “”,
“_block-bg”: “field_5d9de6a2366ce”
},
“align”: “”,
“mode”: “edit”
} /–>